Kategoriarkiv: Informationsevent

informationsevent

Frukostevent, NCC Bostad

frukostevent

För att uppmärksamma Göteborgarna om kommande byggnation av den helt nya stadsdelen vid Kvillebäcken delade insideout ut frukostpåsar och informationsmaterial till förbipasserande morgonresenärer vid Drottningtorget. Eventet genomfördes på uppdrag av NCC Bostad.

Lansering sopbil, Renova

lansering

Renova har tillsammans med Volvo och Kungsbacka kommun utvecklat en unik sopbil som drivs med både biogas och biodisel, en sk. Dennis Eagle. En solig lördag i april fick Kungsbackaborna chansen att kika närmare på dessa bilar och ta del av eventaktiviteter för hela familjen på Kungsbacka Torg. insideout stod här för projektledning och genomförande av evenemanget.

Rosenfest Trädgårdsföreningen

rosenfest

Med bland annat rosenvisualisering, bokoaser, kåserier, sagostunder, guidade visningar och över 4000 vackra rosor i full blom firades eventet Rosenfesten i Trädgårdsföreningen. I år med det litterära temat ”Blad för blad” och projektledning/genomförande av insideout. Evenemanget genomfördes på uppdrag av Park- och Naturförvaltningen Göteborgs stad.

Utställning matavfall, Kungsbacka kommun

utställning

För att informera Kungsbackaborna om den pågående insamlingen av matavfall genomfördes insideout en utställning på Kungsbacka bibliotek på uppdrag av Kungsbacka kommun. Genom ett pedagogiskt upplägg fick stora som små besökare veta mer om vad som händer med matavfallet efter att det stoppats i kärlet för matavfall hemma i köket.

 

Informationsevent, Stadsbyggnadskontoret

I samband med Kulturnatta genomförde insideout på uppdrag av Stadsbyggnadskontoret Göteborgs stad informationseventet Minnesspår. Syfte var att samla in göteborgarnas minnen, gamla som nya, från Heden/Avenyn som en del i programarbetet för utvecklingen av området. Eventet pågick under två dagar där utgångspunkterna var en spektakulärt specialljussatt spårvagn samt en paviljong på Avenyn.

Eventkoncept m2 i symfoni med Linné

Eventkoncept

I samband med Linnéåret 2007 arbetade insideout med evenemanget ”m2 i symfoni med Linné”, en tävling för barn i åldrarna 7-13 år. Tävlingens första del utkämpades i en webbbaserad frågequiz och avslutades med en stor final i Slottsskogen i samband med Symfonikernas årliga utomhuskonsert. Under dagen fanns även självaste Carl von Linné på plats och ledde ett Melodiquiz från scenen. Eventet genomfördes på uppdrag av mäklarfirman m2.

Säljevent Porslinsfabriken, PEAB

Hösten 2007 började PEAB att bygga närmare 400 nya lägenheter vid Porslinsfabriken intill Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg. I september var det säljstart och uppmärksammades stort på plats med ett event vid byggplatsen. Förutom chansen att köpa ett nytt hem på plats fick besökarna ta del av ett späckat program med allt från information till underhållning. Dessutom bjöds det på gratis spårvagnstur från stan, caffelatte och nybakade bullar. insideout stod här för projektledning såväl som genomförande av eventet.

Bodagar Nordstan

I syftet att informera allmänheten om pågående bostadsprojekt och anknytande kringtjänster samverkade flertalet företag vid eventet Bodagar i Nordstan. Information och rådgivning gällande bostäder, mäklartjänster och bolån blandades med inspirerande föredrag och aktiviteter med anknytning till hemmet. insideout stod för projektledning och genomförande av eventet på uppdrag av Peab, Nordea, Svensk fastighetsförmedling och mäklaren m2.

Folkets Sjukamp, m2

folkets sjukamp

Spotta Råtta, Stora Skor och Billyftet var några av grenarna allmänheten kunde delta i genom att tävla i eventet Folkets Sjukamp under EM-festen i Göteborg 2006. Under evenemangets 10 dagar kämpade över 8 000 deltagare i de sju grenarna som var utplacerade på fyra platser i centrala Göteborg. Genom en frivillig startavgift i tävlingen samlades en kvarts miljon kronor in till Stadsmissionens kolloverksamhet. Eventet genomfördes på uppdrag av mäklarfirman m2.

Tomteinsamlingen, m2

tomteinsamlingen

En söndag i december samlades hundratals tomtar i Bältespännarparken för att tillsammans försöka slå världsrekord i tomtesamling. För varje tomte som registrerade sig i regelrätt tomtemundering skänkte sponsrande företag tillsammans ca 100 kr till Stadsmissionen. Dagen avslutades med en tomteparad längs med Avenyn. Eventbyrån insideout stod här för projektledning och genomförande av evenemanget på uppdrag av mäklarfirman m2.